środa, 16 listopada 2011

Badanie satysfakcji pracowniczej. Ankieta badawcza

Badanie satysfakcji zatrudnionych to jedno z ważnych robionychocen w firmach. Może być dostawcą obrazu zarówno o tym jak odbierane są warunki płacowe jak również, jaka jest opinia pracowników o nowej struktury organizacyjnej.

Badania satysfakcji pracowniczych organizowane są zwykle zgodnie ze schematem: precyzyjne określenie celu badania, określenie zestawu cech, które określają cel, przeniesienie do ankiety badawczej, pozyskanie odpowiedzi na pytania ankiety od respondentów, opracowanie wyników badania oraz napisanie raportu postbadawczego.

Raport oceny satysfakcji pracowniczejZależnie od potrzeb korporacji część lub całe badanie często zlecane jest do przeprowadzenia niezależnej organizacji konsultingowej z obszaru HR, która jest w stanie zrobić wszystkie powierzone jej prace połączone z poszukiwaną oceną.

Największym problemów technicznych towarzyszących organizacji i przebiegu analiz satysfakcji pracowniczych jest ankieta badawcza, która adekwatnie do potrzeb organizacji bywa w formie papierowej ankiety lub wersji on-line, jeśli oceniający mają możliwość skorzystania z sieci zewnętrznej.

Niezależnie od rozwiązania, otrzymane w ocenie ankietowej analizy informacje z formularzy wprowadzane są do odpowiedniego narzędzia informatycznego (w najprostszym przypadku może być to przygotowany specjalnie arkusz kalkulacyjny), który dokonuje łączenia danych oraz analizy statystyczne. Ich jakość decyduje m.in. jak wysoka jest wiarygodność określonego w badaniu rezultatu.


Inne blogi: Blog 1 Blog 2
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz